Manuální a přístrojová lymfodrenáž

Indikace (kdy lymfodrenáž doporučujeme):

• ke zmenšení lymfatických otoků (lymfedémů) a otoků různého původu (otoky rukou, nohou, oteklá víčka)
  • při chronické žilní nedostatečnosti, jako prevence křečových žil, odstranění pocitu těžkých nohou
  • při pooperačních otocích, zhmožděninách,  k urychlení procesu hojení, vstřebávání hematomů, prevenci hluboké trombózy
  • pro zlepšení trofiky kůže
  • uvolňuje tkáňové napětí - zbavuje bolestivých podnětů, do 21. dne zabrání fibrotickým změnám v kůži a podkoží
  • při akné, lupence, popáleninách, bércových vředech
  • po sportovním výkonu jako součást regenerace, k zvýšení imunity při poškozené obranyschopnosti
  • při detoxikaci organismu, zprůchodňuje a čistí lymfatický systém, zrychlí tok lymfy
  • při revmatismu, artritidě, Bechtěrevově chorobě - uleví od bolesti, popřípadě zmenší otok
  • stavy po ablaci prsu, gynekologických operacích, při klimakterických obtížích
  • k zvýšení imunity při poškozené obranyschopnosti - stavy po borelióze, mononukleóze, únavový syndrom, diabetes, akutní i chronické infekce, časté chřipky, angíny, záněty, ucpané dutiny, k odstranění nachlazení, alergie atd.

Kontraindikace (kdy lymfodrenáž nedoporučujeme):

• maligní onemocnění
  • infekční onemocnění
  • akutní bakteriální a virové onemocnění
  • akutní infarkt myokardu, akutní cévní mozková příhoda
  • akutní vředová choroba
  • zvýšená tělesná teplota nad 37°C
  • akutní asma
  • akutní žilní onemocnění s trombózou či zánětem

Kontraindikace relativní (možnost většího ohrožení komplikacemi, avšak rizika mohou být převážena jinými důvody či jinak snížena):

• pravostranná i levostraná srdeční insuficience (nedostatečnost), astma kardiální
  • zvýšená funkce štítné žlázy – hyperthyreosa